Kontakt

Du når oss snabbt på telefon: 046-2118802 (10-18 må-fr, lö 10-14) eller e-mail:info@degavi.se.
Vi svarar på e-mail så fort vi hinner, senast inom 24 timmar må-fr. Självklart är du alltid välkommen in i butiken också!

Allmänt

Du måste vara fyllda 18 år för att handla hos oss, alternativt ha målmans tillstånd. Vi garanterar EJ att en vara som syns på hemsidan finns i lager. Om något blir i fel kommer vi att kontakta dig snarast och bestämma lösning gemensamt. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och respektive upphovsman och får ej användas utanför hemsidan utan tillstånd. Färger kan uppfattas olika beroende på skärm, därför kan vi aldrig garantera att färgen som du ser på skärmen är exakt som produkten. Kontakta gärna oss om du känner dig osäker.

Frakt och leverans

Frakt på tillbehör och icke skymmande varor kostar från 50SEK. Din beställning behandlas så fort som möjligt och oftast kan vi skicka dina varor samma dag om du lägger ordern innan kl 14:00. Leverans sker till ditt närmaste utlämningsställe. Väljer du istället att hämta ut dina varor i butik, får du en bekräftelse när din order är packad och redo att hämtas. Alla leveranser sker med DHL. Ej utlöst försändelse debiteras med vår faktiska kostnad för frakt, emballage och returfrakt, dock minst 195kr. DHL kundtjänst nås på telefon 0771 – 345 345.
(*) Skrymmande och tunga varor såsom cykelväskor och trainers uppgår vanligtvis till ca 400SEK. Du kan se fraktkostnaden i varukorgen och kassan innan du bekräftar ditt köp.

Personuppgifter och cookies

Vi är medvetna om att du som kund och användare på hemsidan bryr dig om hur dina uppgifter registreras och delas. DeGaVi förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) och branschregler. Vi hanterar inte känsliga personuppgifter på hemsidan utan använder Klarna Checkout som ger dig som kund ett ytterligare skydd för dina personuppgifter. Läs mer om Klarnas policy och köparskydd här. DeGaVi kommer inte sälja eller på annat sätt överlåta dina personuppgifter till tredje part såvida du inte samtyckt till detta eller det krävs enligt gällande lagstiftning. Vissa tekniska data samlas in automatiskt såsom webbläsarversion, operativsystem och hänvisningslänk. Klarna i sin tur erbjuder att spara dina kunduppgifter för att förenkla detta och framtida köp. Vi observerar också dina klick på vår sida. Detta är för att ge dig som kund den bästa tänkbara surf och köpupplevelse. Dessa data lagras i så kallade cookies i din webbläsare enligt branschstandard.
Vi använder kryptering SSL (Secure Socket Layer) för alla betalningstransaktioner för att skydda dina uppgifter.

Returer och byten

Motsvarade inte varan dina förväntningar eller behöver du byta till annan storlek? Som kund hos DeGaVi har du 30 dagars retur- och bytesrätt. Kontakta butiken innan du skickar tillbaka något! Varan ska skickas väl paketerad, helt oanvänd och oskadd. Du kommer att få ett bekräftelsemail så fort vi mottagit din retur. Av hygienskäl byter vi inte produkter såsom underkläder. Rea-varor och tillfälliga erbjudanden har vi tyvärr inte heller möjlighet att ta i retur. Glöm ej att logga in på Mitt Klarna och förläng betaltiden vid behov. Du är betalningsskyldig gentemot Klarna fram tills returen är emottagen och bearbetad. Tveka inte att kontakta oss eller Klarna kundtjänst vid frågor! Som kund har du alltid ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59).

Betalningsalternativ och delbetalning
Hos oss kan du betala med alla populära betalsätt som kortbetalning, faktura, internetbankbetalning och delbetalning. Vid faktura har du avgiftsfritt 14 dagars betaltid (Villkor för faktura) eller förlängd betaltid (Läs mer). Delbetalning erbjuds 6-24 månader. Du som kund bestämmer själv varje månad hur mycket du vill betala (dock minst 1/24 av beloppet). Vår betalpartner Klarna gör en individuell bedömning och kan i vissa fall begränsa vilka betalsätt som kan erbjudas. Klarnas kundtjänst nås på telefon 08-120 120 10.

Priser och erbjudanden

Priserna på hemsidan anges i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar. Tillfälliga erbjudanden och kampanjer kan förekomma. För varor märkta rea gäller ej retur- eller bytesrätten. För cyklar till reapris eller tillfälligt erbjudande ingår ej värdecheck.

Avbeställning och ändringar

Så länge vi inte hunnit packa och skicka din order så finns det möjlighet för dig att ändra dig. Hör av dig och om du mailar skriver gärna “ÄNDRING” i ärenderaden. Kontakta oss snarast om du upptäckt att något blivit fel så gör vi vårt yttersta för att ordna allt till belåtelse!

Lagerhållning

Lagerstatusen på varje respektive produkt skall som standard stämma, men ibland kan det självklart bli tokigt. I dessa fall kontaktar vi alltid dig och rådgör hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vi strävar efter att ha alla varor i lager!

Tvist

Vår policy är att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer om en tvist mot förmodan skulle uppstå.

Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara enligt lag. En reklamation innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med varan, och varför. Observera att reklamation bara omfattar ursprungliga fel på produkten. Läs mer om reklamationsrätt hos Konsumentverket. Kontrollera alltid ditt paket med produkter så fort du mottagit dem. Upptäcker du att ditt paket är skadad innan du tar emot det anmäler du det direkt till leverantören. Om produkterna är skadade eller inte stämmer i antal, kontakta oss på telefon eller e-mail. Är det en transportskada på emballaget så ska det anmälas till DHL skadeanmälan inom 7 dagar. Ditt utlämningsställe Service Point ska hjälpa dig att göra en notering på kvittensen om skadan upptäcks redan där.